کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد + تصویر تداوم حملات موشکی-پهپادی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) محبوبیت ترامپ بعد از سوءقصد نافرجام افزایش یافت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به برج دیده‌بانی ارتش لبنان | ۲ نظامی لبنانی زخمی شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله علم الهدی دیدار کرد عمان حمله اسرائیل به یمن را محکوم کرد قالیباف: مجلس دوازدهم باید صدای عموم مردم باشد انتقاد ترامپ از سرویس‌های امنیتی آمریکا
سرخط خبرها

واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا

  • کد خبر: ۲۴۰۳۳۹
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا
رهبران کشورهای جهان به تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی واکنش نشان دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، کناره گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی اکنون واکنش مقامات اروپایی به عنوان متحدان نزدیک واشنگتن را نیز برانگیخته است.

بر این اساس، نگرانی از روی کار آمدن دونالد ترامپ در کاخ سفید باعث شد اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تصمیم بایدن را برای اروپا مفید ارزیابی کرد.

شولتس در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: بایدن تصمیم بزرگی را اتخاذ کرد که برای آمریکا، اروپا، و برای جهان مناسب است. ما از او برای روابط نزدیک میان دو سوی اقیانوس اطلس تشکر می‌کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اکنون قدرتمند است و آمریکا نیز یک شریک خوب و قابل اتکا برای ماست. تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی شایسته به رسمیت شناختن و احترام است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز از تصمیم شجاعانه بایدن در کناره گیری از روند انتخابات تقدیر و آن را شایسته احترام دانست.

وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آمریکا به لطف عزم جدی رهبران خود بر بحران اقتصادی پس از همه گیری کرونا و تبعات حمله به ساختمان کنگره فائق آمد. ما از حمایت‌های بایدن از اوکراین در جنگ روسیه با این کشور تشکر می‌کنیم.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز با استقبال از تصمیم بایدن، وی را دوست واقعی مردم کانادا و شریک این کشور خواند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->